Ответы к новой рабочей тетради по английскому языку 3 класс, авторы Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В. Учебников у нас в этом комплекте за третий класс две части, а рабочая тетрадь на печатной основе только одна. Но зато в рабочей тетради больше уроков, то есть разбита она на части и уроки так же, как учебники, если их склеить вместе. Так что не теряйтесь, unit 1 lesson 1 учебника соответствует unit 1 lesson 1 тетради и так далее. В учебнике будут встречаться ссылочки на задание в тетради, нужно будет его сделать. То есть получается, что домашнее задание задали в учебнике, а работаем мы с рабочей тетрадью, как-то так. Надеюсь, учитель вас сориентирует и вы опять же не запутаетесь :)

А мы, в свою очередь, публикуем для вас подробное ГДЗ к тетради по английскому Кузовлева за третий класс. Все ответы проверены учителем английского языка. Кликайте на кнопочки и листайте странички. И если вдруг списываете, а не просто сверяетесь с ответами, не забывайте в некоторых текстах менять имя на своё.

ГДЗ к рабочей тетради по английскому языку 3 класс Кузовлев

Ответы к новой рабочей тетради по английскому языку 3 класс, авторы Кузовлёв В.П., Перегудова Э.Ш., Пастухова С.А., Стрельникова О.В. Учебников у нас в этом комплекте за третий класс две части, а рабочая тетрадь на печатной основе только одна. Но зато в рабочей тетради больше уроков, то есть разбита она на части и уроки так же, как учебники, если их склеить вместе. Так что не теряйтесь, unit 1 lesson 1 учебника соответствует unit 1 lesson 1 тетради и так далее. В учебнике будут встречаться ссылочки на задание в тетради, нужно будет его сделать. То есть получается, что домашнее задание задали в учебнике, а работаем мы с рабочей тетрадью, как-то так. Надеюсь, учитель вас сориентирует и вы опять же не запутаетесь :)

А мы, в свою очередь, публикуем для вас подробное ГДЗ к тетради по английскому Кузовлева за третий класс. Все ответы проверены учителем английского языка. Кликайте на кнопочки и листайте странички. И если вдруг списываете, а не просто сверяетесь с ответами, не забывайте в некоторых текстах менять имя на своё.

ГДЗ к рабочей тетради по английскому языку 3 класс Кузовлев

U1 Lesson 1

Unit 1. Where are you from?

Часть 1. Откуда ты?

Lesson 1 с. 4 - 5

Упражнение 1, стр. 4

1. Где живёт Кейт? Вставьте am, is или are.

Hi! My name (0) is Kate.
I (1) am from Wales.
Look at the map! Wales (2) is in Great Britain.
Great Britain (3) is a big country.
England and Scotland (4) are in Great Britain, too.

Упражнение 2, стр. 5

1. Энн любит читать сказки.

1) Кто её любимые сказочные персонажи?
Вставьте to be или have got в правильной форме.

I (0) am a small mouse. I (1) am from America.
I (2) have got good friends. They (3) are a nice bird and a very nice girl. (Stuart Little)

I (4) am very happy. I (5) have got a dear friend.
He (6) is a little black dog.
We (7) are from Kansas.
It (8) is in the USA. (Dorothy and Toto)

2) Кто из этих сказочных героев вам нравится? Напишите о нём.

I like Dorothy. She is a very nice girl. She has got a little black dog. His name is Toto. They are good friends. They are from Kansas.

U1 L2

Lesson 2 с. 6

Упражнение 1, стр. 6

1. In your culture. Vocabulary. Отметьте в таблице, что есть в той местности, где вы живёте?

What? (Что?)                          How many? (Сколько?)
a school (школа)                    many schools   
a stadium (стадион)                no stadium
a park (парк)                          2 parks
a bridge (мост)                        1 bridge
a supermarket (супермаркет)   many supermarkets
a river (река)                             2 rivers
a sea (море)                             no sea
a lake (озеро)                           no lake
a station (станция)                    1 station 
a shop (магазин)                    many shops

Упражнение 2, стр. 6

2. Напишите о том районе, где вы живёте.

There are many schools in my region.
   В моём районе много школ.
There is a nice river there.
   Там славная речка.
There are many supermarkets in my region.
   В моём районе много супермаркетов.
But there are no seas there.
   Но там нет морей.
There is a stadium in my region.
   В моём районе есть станция.
There are no lakes there.
   Там нет озёр.
There is a long bridge in my region.
   В моём районе длинный мост.
There are two parks there.
   Там два парка.

U1 L3

Lesson 3 с. 7-8

Упражнение 1, стр. 7

1. In your culture. Reading rulers. Каких зверей, рыб, птиц и насекомых вы можете увидеть в вашей местности?
Напишите их названия на строчках в соответствии с правилами чтения буквы Аа.

[ eɪ ]: an alligator, a whale, a ladybird, a raven, a snake.
[ æ ]: a dragonfly, a rat, a panda, a crab, a hamster, a parrot, a bat, a panter, a rabbit.

Упражнение 2, стр. 8

2. In your culture. Reading rulers. Напишите названия тех фруктов и овощей, которые растут в вашей местности, в соответствии с правилами чтения буквы Аа.

[ eɪ ]: potatos, apricots, grapes,  grapefruit.
[ æ ]: apples, cabbage, mangoes, carrots,  tangerines. 

U1 L4

Lesson 4 с. 9

Упражнение 1, с. 11

1. Что любят делать сказочные персонажи? Вставьте to like и глаголы из рамки в правильной форме.

Hi! I’m George. I (0) like playing ping-pong.
My mother (1) likes playing the piano.
Our cat Snowball (2) likes climbing the trees.
Winnie the Pooh (3) likes singing songs.
Neznaika (4) likes telling tales about his friends.
The Fox and the Dog (5) like playing tricks.
The Dog (6) likes chasing the Fox.

U1 L5

Lesson 5 с. 10 - 11

Let’s play "My Region"

В игру учащиеся играют группами по 3-4 человека.

Правила игры:
Каждый игрок кидает кубик и останавливается на определённом поле. Если он не выполняет задание, то пропускает следующий ход. Выигрывает тот, кто первым доберётся до финиша.

Задания игры:
Содержание игры связано со страной, городом или районом, в котором проживают учащиеся, их любимыми занятиями.

Если игрок останавливается на рисунке, он должен сказать предложение со словом, обозначающим рисунок.

Если игрок останавливается на слове с точками, он должен употребить это слово в предложении.

Если игрок останавливается на слове с выделенной буквой, он должен правильно прочитать это слово.

Если игрок останавливается на транскрипционном знаке, он должен назвать слово с этим звуком.
Во время игры необходимо следить за правильностью выполнения заданий, пояснять правила игры, если это необходимо. 

U2 Lesson 1

Unit 2. Is your family big?

Часть 2. Твоя семья большая?

Lesson 1 с. 12 - 14

Упражнение 1, с. 12

1. Двоюродный брат Кёрка Фред ходит в детский сад. Фред и его друзья любят играть на игровой площадке.
Сколько мальчиков/девочек/всего детей/мячей/собак/птиц/котов изображено на картинке?

There are thirteen boys in the pictures.
There are eleven girls in the pictures.
There are twenty-four children in the pictures.
There are thirteen balls in the pictures.
There are three dogs in the pictures.
There are fourteen birds in the pictures.
There are four cats in the pictures.

Упражнение 2, с. 13

2. Lets play "Numbers"

Упражнение 3, стр. 14

3. "В страну невыученных уроков" попали животные и птицы, которых нерадивые ученики неправильно сосчитали. Они смогут попасть домой, если их правильно сосчитать.
Сколько животных в этой сказке?

(0) twenty-five ducks
(1) eighteen hens
(2) twelve crocodiles
(3) fourteen parrots
(4) eleven flamingos
(5) seventeen horses

U2 L2

Lesson 2 с. 15-17

Упражнение 1, с. 15

1. Друг Кёрка Уилл хочет стать писателем. Он уже написал несколько сказок.
1) Какие сказки написал Уилл? Найдите соответствующие русские названия.

Silly Spiders     -    "Глупые пауки"
Thirty-three Wise Rhinos  -  "Тридцать три мудрых носорога"
A Tiny Girl  -  "Крошечная девочка"
Kites in the Sky   -   "Воздушные змеи в небе"
A Rich Prize   -  "Ценный приз"

2) Reading rules. Выберите из названий сказок слова с буквами Ii и Yy и распределите их по строчкам в соответствии с правилами чтения. Некоторые слова можно использовать дважды.

[aɪ] spiders, wise, rhinos, tiny, kite, sky, prize
[ɪ] silly, thirty, in, tiny, rich
[ɜː] thirty, girl

3) Write it right. Вставьте пропущенные буквы в словах.

mice   pig   Hyde Park
fish    thirty   bicycle
circus  five

4) Подставьте соответствующий транскрипционный знак.

thirteen [‚θɜː’tiːn]       dice [daɪs]      napkin [’næpkɪn]
Minnie [’mɪnɪ]          face [feɪs]      pine [paɪn]
stamp [stæmp]         circle [’sɜːkl]    make [meɪk]
lace [leɪs]                 first [fɜːst]        ice [aɪs]
hide [haɪd]              page [peɪdʒ]     mist [mɪst]
fine [faɪn]                dirty [’dɜːtI]         bag [bæg]

Упражнение 2, с. 16

2. Уилл собирается написать ещё несколько сказок.

1) Как вы думаете, о чём будут эти сказки?

Five Fishes — «Пять рыбок»
Funny Birds — «Забавные птички»
My Circus — «Мой цирк»
A Kitten in Hyde Park — «Котёнок в Гайд-парке»

2) Reading rules. Выберите из названий сказок Уилла слова с буквами Ii и Yy и распределите их по строчкам в соответствии с правилами чтения.

[aɪ] five, my, Hyde
[ɪ] fishes, funny, kitten, in
[ɜː] birds, circus

U2 L3

Lesson 3 с. 17-18

Упражнение 1, с. 17

1. Сказочный царь Горох очень занят каждый день.
Чем царь занимается и как часто?

The Tsar and his friends often hunt ducks.
The Tsar and his friends sometimes play Pirates.
The Tsar rides a horse every day.
The Tsar always talks to his parrot.
The Tsar sometimes fishes.
The Tsar and the Tsarina always count the money.

U2 L4

Lesson 4 с. 18-20

Упражнение 1, с. 18

1. О чём ещё Кёрк спрашивает Тима? Вставьте пропущенные слова из рамки.

Kirk: Where do you usually swim?
Tim: In winter I swim in the swimming pool. In summer I swim in the lake.
Kirk: And I swim in the river in summer. When do you go to the swimming pool?
Tim: I usually go there on Mondays and Fridays.
Kirk: What games do you like?
Tim: I like football. My father and I watch every football match.
Kirk: When do you usually go to the park?
Tim: On Saturdays and Sundays.

Упражнение 2, с. 19

2. Grammar. Маленький слонёнок из «Книги джунглей» (Jungle Book) известного английского писателя Р. Киплинга задавал очень много вопросов.

1) Какие вопросы можно было бы задать слонёнку? Выберите вопросы из рамки. Один вопрос лишний.

— Where do you live?
— In Africa.
— What do you like for dinner?
— I like bananas.
— What relatives have you got?
— I have got a mother, a father and many aunts and uncles.

2) У вас остался один вопрос, который вы не использовали в диалоге. Этот вопрос слонёнок задаёт всем животным, которых встречает в сказке.
Какой это вопрос?

What does the Crocodile have for dinner?
Что крокодил ест на обед?

Упражнение 3, с. 19 — 20

3. Если бы вы переписывались со сверстниками из Британии, какие вопросы вы задали бы им в письмах?
Запишите эти вопросы, используя правильный порядок слов.

0) Where do you go in summer?
1) What do you watch on TV?
2) Where do you ride a bicycle?
3) What games do you like playing?
4) What does your mother cook for Christmas?
5) How often do you help your parents?
6) When do you play sports?

U2 L5

Lesson 5 с. 20

Упражнение 1, с. 20

1) На какие вопросы есть ответы в рассказе Майкла?

а) В какие игры ты любишь играть?
b) Сколько тебе лет?
с) Где ты катаешься на коньках?
d) Что ты любишь?
е) Сколько лет твоему папе?
f) Сколько лет твоей маме?

Майкл ответил на вопросы b), d), e), f).

Упражнение 2, с. 20

2) Переведите эти вопросы на английский язык.

а) What games do you like playing?
b) How old are you?
с) Where do you skate?
d) What do you like?
е) How old is your father?
f) How old is your mother?

U2 L6

Lesson 6. Test yourself. Проверьте себя с. 21-25

I. LISTENING

Энн показывает фотографии Полу и отвечает на его вопросы. Вы услышите запись разговора Энн и Пола (Ann and Paul).
Поставьте «галочку» (V) рядом с предложениями, в которых информация верная, и чёрточку (—), если информация неверная.

1. Ann has got many friends. V
2. Linda is ten. —
3. Ann and Linda are in the park. V
4. Paul likes playing in the park. —
5. There is a zoo in the city. V
6. Ann goes to the zoo every Sunday. —
7. Her favourite animals are lions. —

Тексты для аудирования:

1
— Here are some photos of my friends.
— Have you got many friends?
— Yes, I have. This is Linda.
— How old is she?
— She is 9. She is in my class.
— Where are you?
— We are in our city park. We like playing there.

2
— What’s this?
— This is our city zoo.
— Are there many animals there?
— Not many, but I like going there.
— What is your favourite animal?
— I like watching tigers. They are big and beautiful.

II. READING

1). Прочитайте информацию о кошках из детского журнала. Если текст содержит ответы на следующие вопросы, поставьте галочку (V) рядом с этим вопросом.

1. V How many cats are there in Great Britain?
2. V What are popular names for cats?
3. V Have cats got relatives?
4. V What do cats eat?
5. — Do cats like dogs?
6. — How many years can a cat live?
7. V Do all cats hate swimming?
8. V What are the names of famous cats in books?

Interesting facts about cats

There are about eight million cats in Great Britain.
The five popular names for cats are Sooty, Tigger, Tiger, Smokey and Ginger.
Cats have got a big family. Their relatives are lions, tigers and leopards. Domestic cats eat milk, mice, birds and fish.
Most cats hate water, but Turkish cats love swimming and fishing. There are many cats in literature. Very famous cats are the Cheshire cat in «Alice’s Adventures in Wonderland» and Tom from «Tom and Jerry».

Интересные факты о кошках.

В Великобритании около восьми миллионов кошек.
Пять популярных имен для кошек: Сати, Тиггр, Тигр, Смоки и Имбирь.
У кошек большая семья. Их родственники — львы, тигры и леопарды. Домашние кошки едят молоко, мышей, птиц и рыб.
Большинство кошек ненавидят воду, но турецкие кошки любят плавать и ловить рыбу. В литературе много кошек. Знаменитые кошки — чеширский кот в «Приключениях Алисы в Стране Чудес» и Том из «Тома и Джерри».

2) Переведите слова, выделенные курсивом.

facts — факты, million — миллион, popular — популярный, leopards — леопарды, literature — литература.

3) Reading akound. Прочитайте сначала слова со звуком [eɪ], затем [æ], [aɪ], [ɪ], [ɜː].

[eɪ]        [æ]      [aɪ]    [ɪ]       [ɜː]

name     cat       five    swim   thirteen
snake    family    lion    live     bird
            can        mice   fish
             fact       tiger  Tigger
                                  Ginger
                                   milk
                                     big

III. VOCABULARY/GRAMMAR

1) Рассмотрите рисунок детей с родителями на пикнике и отметьте галочкой (V) то, что вы видите на рисунке.

1. a family V               7. a circus —
2. parents V                8. a cake —
3. grandparents —       9. a doll —
4. mountains V           10. a town V
5. a stadium —           11. a palace —
6. a bridge —             12. a kite V

2) Мэри рассказывает о своей сестре. Выберите подходящее слово в скобках и подчеркните его.

(0) My name is Mary Brown.
(1) I am from England.
(2) I have got a nice sister.
(3) Her name is Nancy and she has got a doll.
(4) Nancy likes it very much.
(5) She likes playing with it near our house.
(6) She often takes the doll to the park.
(7) One day she asks her friend Winnie, «Do you want to play with my doll?»
«No, thank you.»
(8) «What do you want to do?»
«I want to play a game.»
(9) «What game do you want to play?»
«I like playing hide-and-seek»
«Well, let’s play it!»

IV WRITING

Представьте, что в вашу школу по Интернету пришло письмо от зарубежного сверстника Пола (Paul). Он хочет переписываться с мальчиком или девочкой. В своём письме он задаёт вам такие вопросы:

How old are you?
What family have you got?
Where do you live?
What is your city like?

Напишите ему ответ.

Dear Paul,
I’m Vova. I’m 9. I have got a nice family. We live in Moscow. It is a big and beautiful city. There are many wonderful places there.
With love, Vova.

U3 Lesson 1

Unit 3. Are you a good helper?

Часть 3. Ты хороший помощник?

Lesson 1 с. 26-27

Упражнение 1

1. In your culture. Герой книги Н. Носова Незнайка прилетел на воздушном шаре в Зелёный город.

1) Что делает Незнайка в Зелёном городе?
Найдите английские предложения, которые означают то же самое, что и русские предложения.

a) Medunitsa gives them honey. 4
b) Sineglazka helps him. 3
c) Neznaika helps them to gather apples. 1
d) Neznaika tells her about Flower Town. 2
e) Neznaika likes her. 5

2) Соотнесите английские предложения с картинками. Замените местоимения на существительные, и у вас получится рассказ о Незнайке и его друзьях.

1. Sineglazka helps Neznaika.
2. Neznaika tells Sineglazka about Flower Town.
3. Neznaika helps the girls to gather apples.

Упражнение 2

2. Grammar. Все дети часто помогают своим родным и близким.
Кому дети помогают? Вставьте в предложения нужные местоимения.

(0) Dan sometimes helps his dad. Dan helps him to clean the car.
(1) Helen often helps her mum. Helen helps her to cook tasty meals.
(2) Kirk usually helps his grandma. Kirk helps her to work in the garden.
(3) Dave helps his grandparents. Dave helps them to sweep the paths.
(4) My sister helps me. She reads me tales.
(5) We help you. We help you to do your homework.

U3 L2

Lesson 2 с. 28

Упражнение 1, с. 28

1. Write it right. Энн часто помогает своей сестре делать уроки, но сегодня она занята. Не можете ли вы помочь девочке сделать задание?

Вставьте в слова пропущенные буквы.

My house clean. It is very clean. There is a green tree near my house. Mum cleans the house every day. I help my mum to make the beds. I help my dad too. I help him to sweep the paths in the garden.

Упражнение 2, с. 28

2. Reading rules. Буква Ее пригласила в гости своих друзей.
Распределите по вагонам слова с пропущенными буквами из упражнения 1.

[i:] clean, green, tree, cleans, sweep
[e] help, beds

U3 L3

Lesson 3 с. 29 - 32

Упражнение 1, с. 29 - 31

1. Золушка выполняет много разной работы по дому.

1) Grammar. Что она делает каждый день и что делала вчера?
Поставьте галочку (V) в нужную колонку.

                                                                             Present     Past
                                                                             Simple      Simple

(0) Cinderella dusted the furniture in the house.   .......................V
(1) She cooks dinner every day.   ---------------------------- V
(2) Cinderella often helps her stepsisters.  ----------------- V
(3) She gathered many apples yesterday. ...................................V
(4) Cinderella worked about the house yesterday. .......................V
(5) Cinderella helped her sister yesterday. ................................. V
(6) Cinderella usually dusts the furniture in the house.--- V
(7) Cinderella works about the house every day.-----------V
(8) She washes the dishes every day. ---------------------- V
(9) Cinderella cooked a meal yesterday. .................................... V
(10) Cinderella often gathers apples in the garden.--------V   
(11) She washed the dishes yesterday. ......................................V
(12) Cinderella cleans the house every day.-----------------V
(13) She cleaned the house yesterday, too. ............................... V

2) Reading rules. Выпишите глаголы в прошедшем времени в соответствии с правилами чтения окончания – ed.

[t] cooked, washed
[d] gathered, cleaned
[ɪd] dusted

Упражнение 2, с. 31

2. Послушайте, что рассказал Дейв о том, чем его семья занималась на барбекю. Вставьте подходящие слова из рамочки в правильной форме.

My mum and grandma (0) cleaned the vegetables. My father (1) cleaned the garden. My brother Ben (2) helped him. Dad (3) cooked tasty meat. Pete (4) chased the cat. My brother (5) climbed the trees. We (6) played football. After the barbecue my father and Ben (7) cleaned the garden. Mum and grandma (8) washed the dishes. I (9) helped them.

Упражнение 3, с. 32

3. У Белоснежки и Краснозорьки много работы по дому.
Что делают девочки каждый день? Что они делали вчера?

Snow White and Red Rose dust the furniture every day.
They dusted the furniture yesterday, too.
Snow White and Red Rose cook meals every day.
They cooked meals yesterday, too.
Snow White and Red Rose clean the house every day.
They cleaned the house yesterday, too.
Snow White and Red Rose gather vegetables every day.
They gathered vegetables yesterday, too.
Snow White and Red Rose work in the garden every day.
They worked in the garden yesterday, too.

U3 L4

Lesson 4 с. 33 - 36

Упражнение 1, с. 33 - 34

1. Grammar. 1) Если вы найдёте правильный путь по лабиринту, то вы узнаете форму прошедшего времени некоторых неправильных глаголов.
Выучите форму прошедщего времени неправильных глаголов.

make — made, sweep — swept, feed — fed, have — had, set — set, give — gave, sing — sang, go — went, eat — ate, write — wrote.

2) Распределите неправильные глаголы по вагонам.
Выучите форму прошедшего времени неправильных глаголов.

Неопределённая    Форма прошедшего
форма                      времени

make                          made
sweep                         swept
feed                            fed
have                           had
set                              set
give                            gave
sing                            sang
go                               went
eat                              ate
write                           wrote

Упражнение 2, с. 35

2. Grammar. В стихотворении Кена несбита (Kenn Nesbitt) "I Taught My Cat to Clean My Room" мальчик научил своего кота убирать комнату.

1) Чему ещё научил мальчик своего кота? Какую работу выполнял кот? Выберите глагол в нужной форме и подчеркните его.

(0) The cat helped the boy.
(1) The cat dusted the furniture.
(2) He gathered toys and books.
(3) The cat made the bed.
(4) He washed the dishes.
(5) And the boy cleaned his litterbox and fed him.

2) Подпишите картинки, используя предложения из рассказа.

The cat dusted the furniture. Кот вытирал мебель.

He gathered toys and books. Он собирал игрушки и книги.

The cat made the bed. Кот заправлял кровать.

Упражнение 3, с. 36

3. Grammar. Соберите пазл, и вы узнаете вторую прошедшую форму глаголов и их значение. Выпишите формы глаголов (первую и вторую) и перевод. Выучите прошедшую форму неправильных глаголов.

see — saw — видеть
fly — flew — летать
live — lived — жить
run — ran — бегать
come — came — приходить
look — looked — смотреть
find — found — находить
take — took — брать

Reading lesson

Reading lesson c. 37

Grammar. Перескажите сказку своим друзьям. Выберите соответствующую форму глаголов и подчеркните это слово.

0. The girl helped the oven, the cow and the tree.
1. She worked in the house of the witch.
2. She swept the paths.
3. She dusted the furniture
4. She cleaned the house.
5. The girl found a big bag of gold.
6. She ran away.
7. The witch chased the girl.
8. The oven, the cow and the tree helped the girl.
9. The girl ran home.

U3 L5

Lesson 5 с. 38 - 39

Let’s play. "Sweet Clean House".

Ученики играют в группах по 3 - 4 человека. Каждый из игроков бросает кубик и передвигается на то количество клеток, которое выпало на кубике.

Если в клетке, на которой остановился игрок, есть рисунок, например, швабра, и глагол в настоящем и прошедшем времени, то ученик должен составить предложение с этим глаголом по первому образцу - I cleaned the house yesterday.

Если нарисована машина и написано слово brother, то используется второй образец - My brother cleaned the car. I heiped him to clean the car yesterday.

Если ученик неправильно составил предложение, то он возвращается на ту клетку, с которой делал ход, а ход переходит к следующему игроку.

Выигрывает тот, кто придёт к финишу первым.

U4 Lesson1

Unit 4. What do you celebrate?

Часть 4. Что ты празднуешь?

Lesson 1 с. 40 - 41

Упражнение 1, с. 40

1. Ёлка украшена особенными игрушками. Название каждой игрушки начинается с буквы Сс.
Допишите транскрипцию каждого слова.

clown [klaʊn] - клоун,
cactus [’kæktəs] - кактус,
clock [klɒk] - часы,
crackers [’krækəz] - крекеры,
Santa Claus [’sæntə klɔːz] - Дед Мороз,
candles [’kændlz] - свечи,
Cinderella [‚sɪndə’relə] - Золушка,
camel [’kæməl] - верблюд,
crab [kræb] - краб,
coconut [’kəʊkənʌt] - кактус

Упражнение 1, с. 40

2. Vocabulary. Многие семьи в Британии празднуют Новый год. Почему Кёрку понравился новогодний праздник в прошлом году? Вставьте в предложения слова из рамки.

The New Year is joyful.
We always (0) celebrate the New Year.
Last year I (1) decorated my room with ballons.
I (2) invited many friends.
I (3) sent many (4) greetings cards to my friends and relatives.
We (5) gave gifts to each other.
And I (6) got wonderful gifts.
We liked the New Year (7) party.

U4 L2

Lesson 2 с. 42

Write it right. Хью рассказал о том, как его семья праздновала День благодарения (Thanksgiving Day). Вставьте в пробелы нужные буквы из рамочек.

(0) It was Thursday.
(1) I decorated the room with red, green, yellow and purple ballons.
(2) We had a good lunch. My mother cooked a turkey.
(3) She made tasty pumpkin pies.
(4) My uncle brought nice cookies.
(5) I liked the pies and the cookies very much.

U4 L3

Lesson 3 с. 42 - 43

Упражнение 1, с. 42 - 43

1. В нашей жизни может быть много интересных занятий. Но мы не можем заниматься всеми ими в один вечер.
Напишите, что из предложенного в рамке вы делали или не делали прошедшим вечером.

(0) I didn’t watch cartoons yesterday.
(1) I didn’t watch TV/DVD yesterday.
(2) I made a cake yesterday.
(3) I invited my friends yesterday.
(4) I didn’t play sports yesterday.
(5) I listened to music yesterday.
(6) I played computer games yesterday.

Упражнение 2, с. 43

2. Любая вечеринка требует большой подготовки. И на самой вечеринке происходит много событий.
Какие вопросы вы задали бы своему зарубежному другу о вечеринке, на которую дети пришли со своими любимыми игрушками?
Выберите подходящую форму глагола и подчеркните это слово.

(0) Did you invite many friends?
(1) Did you buy new toys?
(2) Did you wear funny costumes?
(3) Did you give toys to your friends?
(4) Did you decorate your room with toys?
(5) Did you make a cake?
(6) Did you dance in funny costumes?
(7) Did you get gifts?

U4 L4

Lesson 4 с. 44 - 45

Упражнение 1, с. 44

1. Какие вопросы Хью задал своему однокласснику о его дне рождения? Составьте вопросы.

(0) Did your friends give gifts to you?
(1) What gifts did your parents buy?
(2) Did you wear funny costumes?
(3) What songs did you sing?
(4) Did you dance to music?
(5) What did your mother cook?
(6) Did your friends send greetings cards to you?

Упражнение 2, с. 45

2. Ответьте на эти вопросы так, чтобы рассказать о вашем дне рождения.

(0) Did you have party for your birthday?
Yes, I did. I had a party for my birthday.

(1) Did you decorate your room?
Yes, I did. I decorated my room.

(2) What cake did you eat at your birthday party?
We ate a chocolate cake at my birthday party.

(3) What did your parents give to you?
My parents gave a wonderful gift to me.

(4) Did you invite many friends?
Yes, I did. I invited many friends.

(5) What did your friends give to you?
My friends gave diffferent presents to me.

(6) What games did you play?
We played ball games.

(7) What gifts did you get from your friends?
I got wonderful gifts from my friends.

U4 L5

Lesson 5 Test yourself. Проверьте себя с. 46 - 51

I. LISTENING

Дэн и его одноклассники готовятся отметить день рождения школы.
Послушайте, что они рассказали о подготовке к празднику. Отметьте галочкой (V) то, что они сделали. Вы услышите рассказ два раза.

Текст для аудирования:

We like our school very much. It is big and beautiful. We were glad to celebrate the birthday of the school. The school has got a big garden and we cleaned it and swept the paths. There are many animals in the school zoo. We washed the animals, cleaned the zoo and decorated it. We decorated the school and all the rooms. Our parents bought many gifts for the school. They are wonderful! Our cooks made five huge cakes. All the children liked them very much.

Нам очень нравится наша школа. Она большая и красивая. Мы были рады отметить день рождения школы. В школе есть большой сад, мы убрались в нём и подмели дорожки. В школьном зоопарке много животных. Мы помыли животных, убрали зоопарк и украсили его. Мы украсили школу и все классы. Наши родители купили много подарков для школы. Они великолепны! Наши повара сделали пять огромных тортов. Всем ребятам они очень понравились.

1. cleaned the garden V
2. swept the paths V
3. washed the animals V
4. cleaned the school zoo V
5. decorated the zoo V
6. decorated the school V
7. made funny costumes —
8. invited their friends —
9. bought gifts V
10. made huge cakes V

II. READING

1. Reading aloud. Прочитайте в каждой строчке те слова, которые читаются по одному и тому же правилу.

1) help, pet, hen;
2) huge, duke, costume;
3) hurly-burly, nurse, Thursday;
4) meal, cheese, free;
5) cut, plum, butter;
6) summer, pumpkin, funny;
7) bee, leaf, see;
8) mess, chess, pen.

2. В Британии многие дети любят сказки об игрушечных медвежатах.
На какие вопросы можно найти ответы в этой сказке? Отметьте эти вопросы галочкой (V).

1. Where did the teddy bears live? V
2. What party did the teddy bears have?
3. Did they invite many bears? V
4. What did they cook? V
5. What cake did they make? V
6. Where did the teddy bears have their party? V
7. What did the teddy bears do at the party? V
8. Did the teddy bears give a chocolate cake to the real bear? V

There were times when only lucky children lived with a teddy bear in their houses. In those days bears didn’t often see their bear friends.
Rufus was a teddy bear. He lived with a little girl in a beautiful house. The girl was a Lady. Yes, she was a Lady because her mother was a Duchess.
Once the Duchess had a party. And the teddy bears wanted to have a party, too.
They invited all the bears that lived in town. They cooked a tasty meal, made s chocolate cake and set the table in the forest. Many bears came with apples, apricots and honey. After the dinner many bears went to dance. They danced and sang. It was wonderful. One little bear didn’t go to dance. He washed the dishes.
Suddenly he saw a very big bear. It was a real bear. The real bear asked, “Have you got any food here?”
“No”, said the little teddy bear.
“Excuse me. It is my birthday and I want to have a birthday cake. Have you got a cake?”
“No, we haven’t. But we had a chocolate cake.”
“I am so sorry,” said the real bear sadly and went away.
Next day the teddy bears went to the forest and gave the real bear a tasty chocolate cake. He was happy!

Были времена, когда только удачливые дети жили с плюшевым мишкой в своих домах. В те дни медведи не часто виделись со своими друзьями-медведями.
Руфус был плюшевым мишкой. Он жил с маленькой девочкой в ​​красивом доме. Девочка была Леди. Да, она была Леди, потому что её мать была герцогиней.
Однажды у герцогини была вечеринка. И плюшевые медведи тоже хотели устроить вечеринку.
Они пригласили всех медведей, которые жили в городе. Они приготовили вкусную еду, приготовили шоколадный торт и накрыли стол в лесу. Многие медведи пришли с яблоками, абрикосами и мёдом. После обеда многие медведи пошли танцевать. Они танцевали и пели. Это было замечательно. Один маленький медведь не пошёл танцевать. Он мыл посуду.
Внезапно он увидел очень большого медведя. Это был настоящий медведь. Настоящий медведь спросил: «У вас есть еда здесь?»
«Нет», - сказал маленький плюшевый мишка.
"Извините. Это мой день рождения, и я хочу получить торт на день рождения. У тебя есть торт?"
«Нет, нет. Но у нас был шоколадный торт.
«Мне очень жаль, - грустно сказал настоящий медведь и ушёл.
На следующий день плюшевые медведи отправились в лес и дали настоящему медведю вкусный шоколадный торт. Он был счастлив!

III. VOCABULARY/GRAMMAR

1. У всей семьи много забот при подготовке к любому празднику.
Что вы обычно делаете в этом случае? Составьте все возможные словосочетания.

(0) to invite friends;
(1) to decorate the house;
(2) to make a cake;
(3) to clean the house;
(4) to send/to buy greetings cards;
(5) to cook/to buy tasty food;
(6) to set the table;
(7) to buy gifts;

to set the table; to invite friends; to make a cake; to buy tasty food/the house/greetings cards/a cake/the table/gifts; to decorate the house/a cake/the table; to cook tasty food; to send/to buy greetings cards.

2. Вчера семья Кёрка готовилась к приезду дедушки и бабушки.
Что делали Кёрк и его родственники? Выберите подходящее слово в скобках и подчеркните его.

(0) Their mother (dusted/dusts) the furniture.
(1) Kirk (sweeps/swept) the paths.
(2) Clive (gathers/gathered) apples.
(3) Helen (cleaned/cleans) the room.
(4) Their mother (cooks/cooked) a meal.
(5) Their father (washes/washed) the dishes.
(6) Their mother (made/makes) a cake.

3. К Кёрку приехали в гости двоюродные братья с родителями. Они помогали Кёрку и его родственникам готовиться к празднованию Рождества.
Кому они помогали? Вставьте в предложения подходящие по смыслу местоимения them, him, her.

(0) Kirk and his father worked in the garden. Dick and Sam helped them to sweep the paths.
(1) Clive didn’t want to make his bed. Dick helped him to make the bed.
(2) Helen and Clive decorated the house. Bill helped them to decorate the house.
(3) Shirley cooked tasty food. Sally helped her to cook tasty food.
(4) Bruce bought a cake. Philip helped him to buy a cake.
(5) Bruce washed the dishes. Dick helped him to wash the dishes.
(6) Shirley and Bruce bought balloons and funny costumes. Sally helped them to buy balloons and funny costumes.

4. Кёрк и его одноклассники пришли в школу после рождественских каникул.
О чём они спрашивали друг друга? Составьте вопросы из предложенных слов.

(0) Did you make a chocjlate cake?
(1) Where did you celebrate Christmas?
(2) What games did you play at the party?
(3) Did you send greetings cards to your friends?
(4) Did you wear funny costumes at the party?
(5) Did you invite many friends to the party?

IV WRITING

Напиши письмо другу о том, как вы готовились и праздновали День матери.

Dear Daniel,
I want to tell you how we celebrated the Mother’s Day. We decorated our house. We gave gifts to our mum. We had a wonderful dinner and ate a big cake. Mother was happy. We were happy, too!
With love, Vova.

U5 Lesson1

Unit 5. I’m very nice!

Часть 5. Я очень хороший!

Lesson 1 с. 52 - 54

Упражнение 1, с. 52

1. Давайте сделаем игрушку!

1) Послушайте описание игрушки, которую нарисовал Дэн, и закончите её описание.

1. My toy is funny.
2. Its name is Mat.
3. Mat has got yellow hair.
4. Mat’s mouth is big.
5. Its eyes are red.
6. The monster’s teeth are yellow.
7. It has got four hands.
8. Its legs are long.

Упражнение 2, с. 52 — 54

2. Vocabulary. Художник начал рисовать игрушечных монстров.

1) Какие части тела он нарисовал? Используйте слова из рамок.

The toy’s head is small.
The toy’s eyes are green.
The toy’s nose is small.
The toy’s mouth is red.
The toy’s ears are small.
The toy’s hair is long.
The toy has got two hands with ten fingers.
The toy’s legs are long.
The toy is beautiful.

2) Нарисуйте свою игрушку и опишите её.

My toy’s name is Dasha.
It has got big head.
Dasha’s hair is long and brown.
It has got blue eyes.
It has got a small nose.
Dasha’s mouth is red.
Its ears are small.
It is very beautiful.

U5 L2

Lesson 2 с. 55 - 56

Упражнение 1, с. 55

1. Vocabulary. Какая одежда на куклах? Используйте слова из упражнения 1.1) учебника.

David wears boots, trousers, blue jeans, a T-shirt and a cap.
Jane wears boots, a beautiful skirt, and a T-shirt.
Pete wears boots, blue trousers, a T-shirt and a cap.
Mary wears shoes, a beautiful blouse and blue jeans.

Упражнение 2, с. 55 — 56

2. Опишите членов своей семьи и одежду, которую они любят носить.

1) Какие части тела он нарисовал? Используйте слова из рамок.

a) My mother’s hair is long.
She has got blue eyes.
My mother’s hair is fair.
She wears dresses and skirts.
She has got a lot of clothes.
Her favourite clothes are dresses and shoes.
When she goes for a work, she put on a beautiful blouse and black skirt.

b) My father’s hair is short.
She has got brown eyes.
My father’s hair is dark.
He wears trousers, sweaters and T-shirts.
He has got a lot of clothes.
His favourite clothes are jeans and boots.
When he goes for a work, she put on trousers and a jacket.

c) My sister’s hair is long.
She has got blue eyes.
My sister’s hair is blond.
She has got a lot of clothes.
Her favourite clothes are T-shirts and jeans.
When she goes to shool, she put on a uniform.

U5 L3

Lesson 3 с. 57

Упражнение 1, с. 57

1. Reading rules. Выберите рифмующиеся слова из рамки и закончите предложения.

(0). I took my rook to school.
(1). In our school there is a pool.
(2). There are four photos with roses.
(3). I am very short. I can’t play sport.
(4). A pink flamingo flew to the zoo.
(5). There are no clothes for a nose.
(6). The sea is warm, but yesterday there was a big storm.
(7). My mother is a cook. She has got a cookery book.

Упражнение 2, с. 57

2. Write it right. Вставьте в слова пропущенные буквы.

(0) When I go for a walk, I put on my shorts and T-shirt.
(1) My small brother has got one tooth.
(2) I like reading books;
(3) After school we go home.
(4) There are pink roses in my garden.
(5) I like playing sports.
(6) Boys like playing football.

U5 L4

Lesson 4 с. 58 - 59

Упражнение 1

1. Let’s play. “Whose Things Are These?”.

В игру играют группой из 3 — 4 человек. Бросают кубик и передвигаются по игровому полю. Если игрок останавливается на картинке, он должен сказать, кому принадлежит та или иная вещь.

Подсказкой служат картинки в центре игрового поля. Например: It is Buratino’s nose. Можно описать всего героя. В игре задействованы герои разных сказок. Если ученик ответил неправильно (неправильно образовал форму притяжательного падежа), он пропускает следующий ход.

Выигрывает тот, кто первым доберётся до финиша.

U6 Lesson1

Unit 6. What is your favourite season?

Часть 6. Какое у тебя любимое время года?

Lesson 1 с. 60

Упражнение 1, с. 60

1. What it right. Вставьте пропущенные слова, и вы узнаете об особенностях времён года в Австралии.

1. The winter months in Australia are June, July and August.
2. The summer months are December, January and February.
3. The autumn months are March, April and May.
4. And the spring months are September, October and November.

Упражнение 2, с. 60

2. Vocabulary. Найдите 12 слов и распределите их по группам.

Months: January, November, August, June
Seasons: spring, winter, summer, autumn
Colours: green, white, brown, yellow

U6 L2

Lesson 2 с. 61 - 62

Упражнение 1, с. 61

1. Grammar. А какая погода бывает в Великобритании в разное время года? Составьте предложения.

(0) It is not very cold in winter.
(1) Sometimes the weather is frosty.
(2) It is usually windy.
(3) Days are often foggy in spring.
(4) The weather is usually warm in summer.
(5) It is often rainy.
(6) It is often cloudy in autumn.
(7) It is sometimes stormy.

Упражнение 2, с. 61 — 62

2. Кай из сказки «Снежная королева» составлял слова из льдинок.

1) Сколько новых слов вы можете составить? Переведите их.

Foggy — fog — туман
Frosty — frost — мороз
Cloudy — cloud — облако
Stormy — storm — гроза
Snowy — snow — снег

2) Какая была погода, когда Снежная королева похитила Кая?

It was very snowy.
It was windy.
It was frosty.
There were a lot of clouds in the sky.

U6 L3

Lesson 3 с. 63

In your culture. Vocabulary. Что бы вы написали о погоде в России? Закончите предложения.

(0) In summer it is hot.
(1) Days are sunny.
(2) In autumn it is usually rainy.
(3) Days are cloudy.
(4) In winter the weather is often frosty and snowy.
(5) It is sometimes cold in spring.
(6) In spring days are cool.
(7) In autumn it is often foggy.

U6 L4

Lesson 4 с. 64 - 65

Упражнение 1, с. 64

1. Даже сказочные персонажи не всегда поступают разумно.

1) Что им следует и чего не следует делать? Соотнесите начало и конец предложения.

(0) Cinderella should be at home at 12.
(1) The little pigs should be afraid of the wolf.
(2) Little Red Riding Hood shouldn’t talk to the big bad wolf.
(3) Neznaika shouldn’t fly to the moon.
(4) Alice shouldn’t take the bottle.

2) Выпишите совет, который является наиболее важным для героев сказки.

Можно выписать любой совет, который считаете важным.

Упражнение 2, с. 65

2. Какие советы вы можете дать героям сказок и книг? Составьте предложения, используя should, shouldn’t.

(0) The gingerbread boy shouldn’t go out.
(1) Goldilocks shouldn’t eat the porridge.
(2) Pinocchio shouldn’t tell lies.
(3) The Seven Dwarves should help Snow White.
(4) Snow White shouldn’t eat the apple.

U6 L5

Lesson 5 с. 66 - 67

1. Let’s play. “The Seasons”.

В игру играют группами по 3-4 человека. Участники по очереди бросают кубик и передвигаются по игровому полю. Если игрок останавливается на картинке, он должен сказать, какая погода изображена (It is hot). Если на картинке написано слово should, то ученик должен дать совет, соответствующий ситуации, если учащийся делает какую-либо ошибку, то он пропускает ход. Выигрывает тот, кто первым доберётся до финиша.

U7 Lesson1

Unit 7. Have you got a pet?

Часть 7. У тебя есть питомец?

Lesson 1 с. 68 - 69

Упражнение 1, с. 68

1. Vocabulary. В воскресенье Хью и его родители целый день работали в своём домашнем зоопарке. Что они там делали?
Отметьте галочкой (V) правильный ответ в таблице.

Текст для аудирования:

Hi, I am Hugh. On Sunday we did much in our home zoo. My father and my mother fed all the animals. I gave water to the animals. My mother watered the flowers and all the plants. I like our hamster and our guinea pig. I fed them and cleaned the cages. My father walked the dog. He likes looking after the dog. Our turtle is beautiful. My mother and I washed it.

Привет, я Хью. В воскресенье мы много сделали для нашего домашнего зоопарка. Мои папа и мама кормили всех животных. Я дал воду животным. Моя мамаь поливала цветы и все растения. Мне нравится наш хомяк и морская свинка. Я накормил их и почистил клетки. Мой папа погулял с собакой. Ему нравится ухаживать за собакой. Наша черепаха прекрасна. Мы с мамой вымыли её.

Hugh Hugh’s father Hugh’s mother
watered the flowers and the plants V
cleaned the cages V
fed the hamster and the guinea pig V
gave water to the animals V
washed the turtle V V
walked the dog V
fed the animals V V

Упражнение 2, с. 69

2. Vocabulary. Какие животные могут быть домашними питомцами? Что люди делают, чтобы содержать своих питомцев?
Найдите названия животных и действия, связанные с уходом за ними (10 слов).

По горизонтали:

CAT
HAMSTER
DOG
EAT
WALK

По вертикали:

GUINE PIG
WASH
TURTLE
FEED
PARROT

U7 L2

Lesson 2 с. 70 - 72

Упражнение 1, с. 70

1. In your culture. Герои рассказа «Весёлая семейка» Н. Носова Коля и Миша сделали домашний инкубатор и с его помощью вывели 10 цыплят.

1) Что должны делать дети, ухаживая за цыплятами?
Используйте слова из рамки.

They must wash the box.
They must give water to the chickens.
They must give grass to the chickens.
They must feed the chickens.

2) У Коли и Миши были хорошие помощники — их одноклассники.
О чём они могут попросить Колю и Мишу?

May I/we wash the box?
May I/we clean the box?
May I/we give water to the chickens?
May I/we give grass to the chickens?
May I/we feed the chickens?

Упражнение 2, с. 71 — 72

2. Мистер и миссис Дорогуша — герои книги Д. Смита «101 долматинец». У них было очень много собак. Нэнси Кухарка и Нэнни Горничная помогали им ухаживать за ними.
Какие обязанности у мистера и миссис Дорогуши и о чём просили Нэнни Кухарка и Нэнни Горничная? Выберите и подчеркните подходящие сочетания слов. В конце предложения поставьте необходимый знак препинания.

(1) Mrs. Dearly must feed the dogs.
(2) May I wash the puppies?
(3) Mr. Dearly must give water to the dogs and puppies.
(4) May I clean the box?
(5) Mr. Dearly must walk the dogs and the puppies.

U7 L3

Lesson 3 с. 72 - 73

Упражнение 1, с. 72

1. Reading rules.

1) Что больше всего нравилось Хью в саду его дедушки и бабушки?

2) Допишите правильный транскрипционный знак в соответствии с правилами чтения буквы Аа.

I like

walnuts, [ˈwɔ:lnʌts] грецкие орехи
raspberries and [ˈrɑːzbərɪz ] ягоды малины
grasshoppers. [ˈɡrɑːs‚hɒpəz] кузнечиков

Упражнение 2, с. 73

2. Write it right. Что написал Хью о своих каникулах в Калифорнии?
Вставьте в слова пропущенные буквы.

I liked living on the farm.
(0) My father and grandpa are super!
(1) We played basketball every day.
(2) I helped my grandparents. I watered the grass and flowers.
(3) We walked a lot.
(4) I bought many games in the mall.
(5) My grandparents and I watched new films and listened to the brass band in the park.

U7 L4

Lesson 4 с. 73 - 75

Упражнение 1, с. 73

1. Reading rules.

1) Что вы должны делать, чтобы питомцы были здоровыми?

We must feed to it every day.
I must give water to my hamster.
I mustn’t forget to look after my hamster.
I mustn’t play tricks on my hamster.
I must talk to my hamster.

Упражнение 2, с. 74 — 75

2. Let’s play. “The Animal Game”.

У данной игры следующие правила:

Учащиеся разбиваются на 2-3 команды. Большее количество команд сделает игру более продолжительной. Вы устанавливаете очерёдность, с которой команды бросают кубик.

Внутри команды игроки сами решают, кто будет бросать кубик.

1. Если команда попадает на картинку с животным и правильно пишет его название, то она делает ход вне очереди. Если неправильно — возвращается на предыдущее место и ждёт очередного хода.

2. Если игроки попадают на картинку с сюжетом, им нужно сказать, что они должны сделать с нарисованным предметом (e. g. I must clean the cage). При правильном ответе команда остаётся на клетке с сюжетной картинкой и ждёт следующего хода. Если игроки ошибаются, то они возвращаются на исходную позицию и ждут очередного хода.

3. Если выпадают клетки 9, 22, 42, 29 с заданиями что-то сделать, учащиеся, сформулировав свой ответ, остаются в этих клетках, но пропускают ход.

U7 L5

Lesson 5 Test yourself. Проверьте себя с. 76 - 80

I. LISTENING

Послушайте, о чём говорят дети и их родители: спрашивают разрешения, дают совет или говорят об обязанностях. Отметьте галочкой (V) соответствующую графу таблицы.

Текст для аудирования:

1) — I think we must help our grandparents.
— I agree with you. I always help my grandparents.

— Я думаю, мы должны помогать нашим бабушкам и дедушкам.
— Я с тобой согласен. Я всегда помогаю моим бабушке и дедушке.

2) — May I feed your hamster?
— Yes, you may.

— Могу я покормить вашего хомяка?
— Да.

3) It is very cold today. You should put on your warm coat and hat.
Очень холодно сегодня. Вы должны надеть тёплые пальто и шапку.

4) — May I watch TV?
— Are you ready with your homework?
— Yes, I am.
— Then you may watch TV.
— Могу ли я посмотреть телевизор?
— Ты приготовил домашнее задание?
— Да.
— Тогда ты можешь посмотреть телевизор.

5) — Denis, did you play football?
— Yes, mum.
— You should wash your face and hands then.

— Денис, ты играл в футбол?
— Да, мама.
— Тогда вы должен вымыть лицо и руки.

     Разрешение Совет Обязанность
1                                         V
2     V
3                       V
4     V
5                       V

II. READING

1. Reading aloud. Прочитайте сказку, выберите соответствующие подписи и подпишите картинки.

Once there was a Little White Teddy Bear. He had a funny little nose and big black eyes.
He lived in a big white house. There was a tree near the house and pretty flowers.
The Little White Teddy Bear’s Mum lived in the house too. She wore a dress with pockets.
The Little White Teddy Bear’s Dad lived in the house too. He wore a blue coat. The Little White Teddy Bear’s Dad wore a black hat, when it was cold.
The Little White Teddy Bear had a big Sister, a girl Teddy Bear. She had a beautiful blue dress and a ribbon on her ear.
The Little White Teddy Bear had a big Brother too. He wore a big grey coat with pockets in it and a blue hat.
The Little White Teddy Bear was a good bear.

Жил-был Маленький Белый Мишка. У него был забавный маленький нос и большие чёрные глаза.
Он жил в большом белом доме. Рядом с домом было красивое дерево и красивые цветы.
Мама Белого Плюшевого Мишки тоже жила в доме. На ней было платье с карманами.
Папа Маленького Белого Плюшевого Мишки жил тоже в доме. На нём было синее пальто. Папа Маленького Белого Тедди носил черную шляпу, когда было холодно.
У маленького белого плюшевого мишка была старшая сестра, девочка-мишка. У неё было красивое синее платье и ленточка на ухе.
У маленького белого плюшевого медведя также был старший брат. На нём был большой серый сюртук с карманами и синяя шляпа.
Маленький Белый Мишка был хорошим медведем.

sister  brother  dad   mum

2. Переведите выделенные части текста.

Мама Белого Плюшевого Мишки.
Папа Маленького Белого Плюшевого Мишка

1. Reading aloud. Выпишите слова из рамки по строчкам в соответствии с правилами чтения букв Аа и Оо и прочитайте слова.

[əʊ]        [ɔ:]     [aʊ]        [ɑ:]
cold     storm    mouse    plant
snow    sport    brown     father
know    ball      cloud      dance

III. VOCABULARY/GRAMMAR

1. Выберите нужные слова из каждой строки таблицы, обведите соответствующую букву (a, b, c) и заполните пропуски в рассказе.

It was (0) autumn. The trees were yellow and red. The hare was grey. He was afraid of winter. «In winter snow is white and I’m grey. The fox (1) can see and eat me.» «You (2) should fly away», the bird said.
«I (3) can’t fly. «(4) May I stay with you?» the hare asked the bear. «No,» (5) answered the bear.
One day (6) it was snowy. The hare saw a fox but the fox (7) didn’t see the hare. The snow (8) was white and the hare was white. I (9) shouldn’t be afraid of winter and the fox, said the hare.

0 -а, 1-а, 2-b, 3-с, 4 -b, 5-а, 6-а, 7-с, 8-b, 9-с.

2. Выберите подходящие слова из рамки, чтобы закончить стихотворение. В рамке дано 5 лишних слов, которые не нужно использовать.

My pretty (0) body.
I have ten (1) fingers.
And ten (2) toes.
I have a beautiful small (3) nose.
My (4) eyes are green,
The (5) mouth is red.
I think I’m pretty,
I’m not bad.

IV WRITING

Напиши письмо своему зарубежному другу. Расскажите ему о том,

какое время года вам больше всего нравится и почему;
что вы любите делать в это время года;
есть ли у вас домашние питомцы;
есть ли у них любимое время года и почему они любят его.

Dear Daniel,
I like winter very much. I was born in winter, in December. I like skiing and skating. I have got a cat. His name is Barsic. My cat likes summer. We can climb the trees in summer.
With love, Vova.

U8 Lesson1

Unit 8. What are good friends like?

Часть 8. Что любят хорошие друзья?

Lesson 1 с. 81 - 82

Упражнение 1, с. 81

1. Vocabulary. Энн и её одноклассники часто ходят в парк.

1) Как они там проводят время? Рассмотрите рисунки и отметьте галочкой (V) ответы в таблице.

                      Sam    Pat   Helen    Kate    Kirk    Fred    Mary    Steve
play tag                                                        √       √
ride a bicycle    √
paint                                    √
share toys                    √                  √
laugh at jokes                                                                      √        √

2) Напишите, что дети любят делать в парке.

Pat and Kate like sharing toys.
Helen likes painting.
Kirk and Fred like playing tag.
Mary and Steve like laughing at jokes.

Упражнение 2, с. 82

2. Vocabulary.

1) Найдите 9 слов, которые можно использовать для описания друзей, и выпишите их.

smart      brave        funny
best        friendly      joyful
helpful    nice           merry

2) Из оставшихся букв напишите дружественное послание.

Let’s be friendly and kind!

U8 L2

Lesson 2 с. 83 - 84

Упражнение 1, с. 83

1. Вы можете сочинить стишок о дружбе и друзьях?

Найдите рифмующиеся слова и напишите стихотворение.

a) Friends care
Friends share
We need friends
Everywhere!

Друзья заботятся
Друзья делятся
Друзья нам нужны
Везде!

b) You always care
You are always there
You are smart
We′ll never part

Ты всегда заботишься
Ты всегда готов помочь
Ты умён
Мы никогда не расстанемся

c) My friend is Clark
My friend is smart
We like to play
We like to play every day

Мой друг Кларк
Мой друг умён
Мы любим играть
Мы любим играть каждый день

d) My hare is my friend
And he is smart
His name is Mark
I walk him in the park

Мой заяц — мой друг
Его зовут Марк
И он умный
Я гуляю с ним в парке

2) Послушайте и проверьте себя.

Упражнение 2, с. 84

2. Write it right.

Каких букв не хватает? Вставьте их на своё место.

day             rain         play
paint           train        Sunday

park           party        share
hare/hair    fairy          cartoon

U8 L3

Lesson 3 с. 84 - 85

 1. А вы - хорошие друзья?
1) Как вы поступите в следующих ситуациях? Используйте подсказку из рамки.

(0) Your friend is sad (грустный).
      I will talk to my friend.
(1) Your friend is sad.
    I will tell my friend  a joke.
(2) Your friend is ill (болен).
    I will visit my friend.   
(3) Your friend is unhappy.
      I will sing a merry song.
(4) Your friend hasn't got toys
    I will share toys with my friend.
(5) Your friend didn't come out (не вышел) to play.
    I will send a card to my friend.
(6) Your friend has a birthday.
      I will give a gift to my friend.

2) А твой друг — настоящий друг? Как он (она) поступит в следующих ситуациях?

(1) I think my friend will tell me a joke. 
(2) I think my friend will visit me. I think my friend will share toys with me.  
(3) I think my friend will talk to me.  I think my friend will share cookies with me. 
(4) I think my friend will share toys with me.  I think my friend will give a gift to me. 
(5) I think my friend will visit me.  I think my friend will send a card to me. 
(6) I think my friend will give a gift to me. I think my friend will sing a merry song to me. 

U8 L4

Lesson 4 с. 86 - 87

 

U8 L5

Lesson 5 с. 88

Напишите поздравительную открытку ко Дню друга. Используйте подсказку из рамки и образцы открыток.

Happy Friendship Day!!!
You’ll always be A friend to me!
I’ll always be There for you!
You are special!
Hugs and kisses,
Love, Ivan.

U8 L6

Lesson 6. Test yourself. Проверьте себя с. 89 - 94

II. Чтение

1) Прочитайте рассказ “Роджер и пикник” и выпишите номер картинки, которая не соответствует содержанию рассказа. (3)

                                Роджер и пикник
Однажды мама взяла Роджера на пикник в лесу. Это был прекрасный летний день. Мама и Роджер ели сэндвичи и печенье и пили лимонад. После обеда они захотели поиграть в прятки.
“Ты не должен уходить далеко в лес. Там много волков и медведей”, — сказала мама.
Сначала Роджер прятался, и мама его искала. Затем мама пряталась, и Роджер искал её. Потом Роджер опять прятался, но мама его не нашла. Мама звала: “Роджер, Роджер”. Роджер её не слышал, он был далеко в лесу. Мама очень беспокоилась, она села в машину и поехала в полицейский участок.
В это время волк увидел Роджера. “Этот мальчик будет хорошим обедом для моей семьи”, — и он посадил Роджера в свою корзину.
В лесу волк встретил медведя. “Что у тебя в корзинке?” — спросил медведь.
“Маленький мальчик. Он будет прекрасным обедом для моей семьи”.
“Ты хочешь его съесть? Представь себе, что кто-то съест твоего маленького волчонка на обед!”
Волк вытащил Роджера из корзинки и ушёл в лес.
“Я отнесу тебя к твоей маме”, — сказал медведь. Скоро они увидели полицейскую машину и маму Роджера. Медведь убежал в лес.
Мама обняла Роджера и сказала: “Спасибо Господу, что ты не встретил волков и медведей”.
“Я встретил, — ответил Роджер. — Волк был жуткий, а медведь очень милый”.

IV. Письмо

Name: Ivan
Country: Russia
City/town/village: Moscow
Family: a mother, a father, a brother
Favourite pets: a cat and a parrot
Favourite activities: singing, painting, swimming
Favourite clothes: jeans
Friends: Egor, Vika

All about me

С. 95 All about me

 

 

C.100 Дополнительные упражнения

 

Рейтинг:  4 / 5

Звезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда активнаЗвезда не активна
 
Поделитесь страничкой в соцсетях, чтобы не потерять ее:

© Копирование допустимо только с прямой активной ссылкой на страницу с оригиналом статьи.
При любых заболеваниях не занимайтесь диагностикой и лечением самостоятельно, необходимо обязательно обратиться к врачу - специалисту.
Изображения обложек учебной литературы приведены на страницах сайта исключительно в качестве иллюстративного материала (ст. 1274 п. 1 части четвертой Гражданского кодекса РФ)